Populært kosttilskud har skiftet navn fra PurePharma til Puori

Kosttilskud

Det er fedt at træne, men mange har også brug for at supplere deres kost med et eller andet for at få den fulde effekt af træningen. Derfor tyer mange til kosttilskud, og et af de mest populære inden for især crossfitverdenen har været PurePharma.

Det findes dog ikke længere, efter virksomheden har skiftet navn – nu hedder PurePharma nemlig Puori.

Produkterne er de samme, og tilgangen til produkterne fra Puori har heller ikke ændret sig. Det er stadig det rene produkt, virksomheden stræber efter at levere.

Som Puori skriver på sin blog, så er det stræberen eller måske snarere den stræbende, der er målgruppen for virksomheden. Den som stræber efter at være bedre i morgen end i dag, og som vil gøre noget ved det – stræber har en lidt anden konnotation på dansk, så det udtryk er måske ikke så rammende.

Forkerte associationer første til PurePharmas undergang

Som nævnt ovenfor har tilgangen til at lave produkterne ikke ændret sig. PurePharma, og nu Puori, har altid gået efter at levere produkter af høj renhed uden unødvendige tilsætningsstoffer.

Pharma-delen af PurePharma kommer af den kvalitet, PurePharma eller Puori sigter efter – den oprindelige ide var nemlig fiskeolie i farmaceutisk kvalitet. Oversat til engelsk bliver det til ’pharmaceutical quality’, og her kom pharma-delen altså fra.

I dag kommer omkring halvdelen af virksomhedens omsætning på cirka 50 millioner kroner fra USA, og her kobles ordet ’pharma’ med noget lidt andet. Pharmaceuticals er nemlig lægemidler, og ’Big Pharma’ er benævnelsen for lægemiddelindustrien – især i forbindelse med lobbyarbejde.

Det skabte problemer i forbindelse med at promovere virksomheden og produkterne, fordi det gav et forkert førstehåndsindtryk.

Det var altså nok til, at der skulle findes et nyt navn, og at PurePharma skulle nedlægges.

Samme udgangspunkt blev til Puori

Det er faktisk til at se, at tilgangen ikke har ændret sig, når man kigger på PurePharmas nye navn, Puori – i hvert fald hvis man ved, hvad navnet dækker over.

Puori er nemlig en sammentrækning af den første del af hver af de to ord ’pure origin’.

Her trækker virksomheden på, at den oprindelige ide var produkter af høj renhed – ’purity’ på engelsk. At det var oprindelsen, som jo hedder ’origin’ på engelsk.

Og vupti, så har man pludselig et navn, som ligger i tråd med det, virksomheden kommer fra og laver, og som samtidig smider nogle af de associationer, man gerne vil af med. Det er da smart.

I hvert fald betyder det, at produkterne har fået et nyt look i forbindelse med navneskiftet, selvom indholdet er det samme, som det hele tiden har været.

Fra fiskeolie til vidtfavnende træningsbrand

Kosttilskud til træning

Hvad der startede som ønsket om en fiskeolie af højere kvalitet og højere renhed i produktet første til en virksomhed, som lavede det produkt. Sådan er det tit – kan man ikke finde det, man leder efter, må man jo selv lave det.

Det begyndte i 2009, da stifterne Julius Heslet og Oliver Amdrup satte sig sammen og besluttede, at de ville stifte virksomhed.

Sidenhen er det blevet til en produktserie, som omfatter en lang række andre produkter. Fælles for dem er, at de er centreret omkring træning. De to stiftere er nemlig også crossfittere.

Flere produkter fra Puori kan købes online, men ellers kan man altid spørge i sin lokale butik, hvor man køber kosttilskud, om de har produkterne fra det nu tidligere PurePharma.